Ingen tvekan om att webben, hemsidor, bloggar, Facebook… är förstahandsvalet för information och i förlängningen även köp av den typen av produkter som vi småsågare levererar. Generellt sett är vi dåliga på marknadsföring. Tidigare har detta mest varit en ekonomisk fråga eftersom annonsering är dyrt. Med internet kan vi nå ut till flertalet av våra potentiella kunder till en obetydlig kostnad. Själv har jag två typer av kunder. Dels lokala kunder som vill ha någon bit list, lite panel eller ett fönster. De hittar mig genom ”mun-till-mun”-metoden. Den andra kategorin är kunder från hela landet som söker via internet. De är nästan uteslutande i åldern 25 – 35 år och de köper golv till ett helt hus eller ett helt kök. Alltså order som ger förutsättningar för att bedriva en vettig affärsverksamhet kring.
Jag tror att vi behöver hjälpa varandra för att skapa ett forum där vår kundkategori enkelt kan överblicka vad vi kan erbjuda. För att det ska vara attraktivt så krävs en nivåhöjning på både vårt budskap/innehåll och layout/form. Borde kunna ordnas ganska enkelt men finns det något intresse??? Om jag utgår ifrån aktiviteten på trätorget så är jag tveksam. Skulle gärna se att jag har fel.
Stefan