Gruppadministratörer

• Profilbild (avatar)

Timring

Offentlig grupp aktiv för 1 år, 7 månader sedan

Samlingsplats för allt som har med timring att göra. Bygga och renovera timmerhus, knuttimring, knutar, laxning, urtag, tekniker, verktyg, knuttimrade rastplatsmöbler, rundvirkestimring.

Timmerhus till Stockholm (4 inlägg)

← Gruppforum   Gruppforum
  • Profilbild (avatar) lovsjo sade för 2 år, 4 månader sedan:

Min fru är obegripligt aktiv på nätet med sin blogg och taggar till hemsidan mm. Nu har det gett frukt för andra gången på kort tid. Jag levererade för tre veckor sedan bilade bjälkar samt massiva bänkskivor till en renvering i Stockholm. Nu är det dags med ett helt nytt timmerhus. När man ser intresset från storstäderna så slås man av tanken på att göra en gemensam aktion mellan företagare via detta forum med bilder mm för att på ett bredare sätt få ut vad vi gemensamt kan åstadkomma för att verkligen skapa en charm i ett nybygt hus.
    Fram för en gemensam marknadsföring, kanske en webbutik med träprodukter.

Erik

• Profilbild (avatar) Stefan Nordmark sade för 2 år, 3 månader sedan:

Ingen tvekan om att webben, hemsidor, bloggar, Facebook… är förstahandsvalet för information och i förlängningen även köp av den typen av produkter som vi småsågare levererar. Generellt sett är vi dåliga på marknadsföring. Tidigare har detta mest varit en ekonomisk fråga eftersom annonsering är dyrt. Med internet kan vi nå ut till flertalet av våra potentiella kunder till en obetydlig kostnad. Själv har jag två typer av kunder. Dels lokala kunder som vill ha någon bit list, lite panel eller ett fönster. De hittar mig genom ”mun-till-mun”-metoden. Den andra kategorin är kunder från hela landet som söker via internet. De är nästan uteslutande i åldern 25 – 35 år och de köper golv till ett helt hus eller ett helt kök. Alltså order som ger förutsättningar för att bedriva en vettig affärsverksamhet kring.

Jag tror att vi behöver hjälpa varandra för att skapa ett forum där vår kundkategori enkelt kan överblicka vad vi kan erbjuda. För att det ska vara attraktivt så krävs en nivåhöjning på både vårt budskap/innehåll och layout/form. Borde kunna ordnas ganska enkelt men finns det något intresse??? Om jag utgår ifrån aktiviteten på trätorget så är jag tveksam. Skulle gärna se att jag har fel.

Stefan

• Profilbild (avatar) lovsjo sade för 2 år, 3 månader sedan:

Håller med helt och fullt om allt från behovet av kanaler till behovet av nivåhöjning. Trätorget kommer att utvecklas hela tiden och jag tror att detta är forumet som skall ge oss ett bra verktyg. Både i kontakt med varandra och som marknadsföringsinstrument. För att den utvecklingen skall springa igång behöver vi ju vara 50 stycken som kontinuerligt använder oss av sidan. Kan det ske? Ja, om vi som kring detta forum håller på med tjänster och produkter med fokus timring kan nöta på med användningen av den här sidan så kommer det ju av sig själv. Jag försöker peppa mina kolegor i branschen för intresset finns och behovet men övertygelsen om att det är nu det gäller är inte lika hos alla .
    Ha det bra
    Erik

• Profilbild (avatar) Stefan Nordmark sade för 2 år, 3 månader sedan:

Jag tror att den här diskussionen borde fortsätta i en egen grupp. Gemensam marknadsföring via webben och kanske specifikt trätorget borde intressera alla småsågare. Sen kan vi pusha för den gruppen i andra forum som vi deltar i. Min erfarenhet är att vi småsågare ofta tror att bra produkter säljer sig själva men det visar bara på att vi inte har förstått marknadskommunikation. Marknadsföring är det viktigaste för att lyckas affärsmässigt. Tyvärr viktigare än kvalitet och produktion även om det är roligare.

Stefan